5 müüti brändingu kohta

Artikli autor: Kaisa Kukk
5 minuti lugemine

Bränding on termin, mida ärimaailmas tihti kuuleme – see on üks olulisemaid aspekte iga suure ja väikse ettevõtte puhul. Kahjuks on brändi loomisega seotud palju müüte, mis muudavad brändingu mõistmise ja rakendamise keerulisemaks. Selles artiklis võtame luubi alla 5 levinumat müüti – ja lükkame need kohe ka ümber, et aidata Sul paremini brändingu olemust mõista ning õppida, kuidas see enda kasuks tööle panna.

patrik michalicka r3iAqHb7JWs unsplash scaled
Sisukord:

Müüt #1: Bränding on ainult logo

Esimene müüt, mille ümber lükkame, on see, et bränding koosneb ainult firma logost. Kuigi logo on kindlasti oluline komponent, siis bränding hõlmab endas lisaks logole ka kõiki visuaalseid ja kogemuslikke elemente, mis äriga kaasas käivad. Brändingu hulka kuuluvad nii Sinu veebilehe kujundus, sotsiaalmeedia sisu kui ka klienditeenindus, lisaks veel palju muud. Kõik need aspektid töötavad koos, et luua kliendi jaoks unikaalne ja meeldejääv kogemus. Mõtle näiteks hetkele, kui astud Apple’i poodi – alates stiilsest sisekujundusest kuni abivalmis töötajateni – kõik seal poes tugevdab Apple’i brändi. See ei ole ainult logo hoone välisküljel, see on kogu kogemus.

Müüt #2: Bränding on ainult suurtele ettevõtetele

Teine müüt on see, et ainult suured ettevõtted vajavad brändi loomist. Tegelikkuses on aga bränding sama oluline ka väikeettevõtete jaoks. Võimalik, et väikeettevõtete jaoks on see isegi suurema tähtsusega, sest neil on vaja selleks, et lojaalne kliendibaas luua, oma konkurentidest eristuda. Tugev bränd aitab isegi üleküllastunud turul silma paista ning luua positiivse maine oma sihtrühma seas.

Näiteks käsitööleiva väiketootja saab brändingut kasutada, et rõhutada oma pühendumist kvaliteedile ning kohalike orgaaniliste koostisosade kasutamist. Need on ainulaadsed müügipunktid, mida rõhutades suudavad nad jõuda lojaalse jälgijaskonnani ja eristuda teistest samas valdkonnas toimetavatest äridest.

Müüt #3: Tugev bränd tähendab kalleid turunduskampaaniaid

Kolmandana lükkame ümber müüdi, et tugev bränd nõuab kalleid turunduskampaaniaid. Kuigi turunduskampaaniad aitavad kindlasti bränditeadlikkust tõsta, ei ole need ainus viis oma brändi tugevdamiseks. Mõned kõige tõhusamad brändistrateegiad võivad hõlmata kõrgekvaliteediliste teenuste ja toodete loomist, suurepärase klienditeeninduse pakkumist ja oma klientidega sotsiaalmeedia kaudu tugevate kliendisuhete loomist.

Näiteks saab väikeettevõte kasutada sotsiaalmeediat, et oma klientidega suhelda ja brändi ümber kogukond luua. Kui jagad fotosid ja lugusid oma toodetest, vastad kliendipäringutele ja tagasisidele ning pakud oma jälgijatele eripakkumisi või allahindlusi, suudad luua lojaalse kliendibaasi ilma reklaamile palju raha kulutamata.

Müüt #4: Bränding on staatiline

Neljanda müüdi kohaselt on bränding staatiline nähtus, mis ei muutu kunagi. Tegelikkuses areneb bränd pidevalt, sest ka äri kasvab ja muutub ajas. See tähendab, et Sa pead olema paindlik ja valmis oma brändistrateegiat muutustele vastavalt kohandama. Näiteks, kui laiendad tootevalikut või sihid uut klientuuri, tuleks kindlasti üle vaadata ka oma bränding, et see muutustega vastavuses oleks.

Müüt #5: Bränding on ühekordne tegevus

Viienda ja viimase müüdi kohaselt on bränding ühekordne sündmus, mille saad seadistada ja seejärel unustada. Tegelikkuses on bränding pidev protsess, mis nõuab järjepidevat tähelepanu ja pingutust. Kui ettevõte kasvab ja areneb, peaks sellega koos arenema ka brändistrateegia. Ära karda teha vajalikke muudatusi ja kohandusi, et tagada ettevõtte brändingu asjakohasust!

Kokkuvõttes:

Bränding on nii suure kui väikese ettevõtte jaoks vajalik osa turundusest. Pea meeles, et bränding on enamat kui lihtsalt logo – see on kogu kogemus, mida kliendid Sinu äriga seoses kogevad.

teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!