Miks luua brändi?

Külalisartikli autor: Mari Arnover –kliendiuuringud.ee
6 minuti lugemine

“Jookseme, küll tee peal on aega mõelda,” kõlab Ameerika aborigeenide vanasõna. Kui tänapäeval ei ohusta meid igapäevaelus enam kiskjad, kelle eest peaksime põgenema, siis siiski hakkame antud mantra saatel tihti töiselt jooksma, enne kui oleme läbi mõelnud, kuhu me täpselt jookseme, miks ja kelle pärast. Kui hakkad tellima oma esimest kodulehte, võta viis minutit, et lugeda ja mõelda allolevale – see võib aidata sul hiljem kokku hoida nii närve kui raha.

miks luua brändi
Sisukord:

Mis on bränd?

Bränd on inimeste kogemus, kokkupuude, mälestus Sinu kaubamärgist. See võib olla e-kiri, kontakt teenindajaga, lõhn esinduspoes, loetud artikkel, ettevõtte lugu kodulehel vms. Tugevat brändi  iseloomustab see, et peaaegu midagi ei ole jäetud juhuse hooleks. Kogu protsess on läbi mõeldud ja juhitud  – iga detail on terviku osa ja räägib ühest asjast. Lisaks sellele teavad kõik ettevõtte töötajad, miks midagi tehakse, kellele  teenust / toodet pakutakse ning kuidas eristutakse.  

Miks luua bränd kui saab ka lihtsamalt?

Tavaliselt unustatakse brändi loomiseks aega arvestada – logo ja kodulehte oli vaja juba eilseks ja brändiloome tuleb meelde kõige viimasena. Selle tingib ilmselt ka see, et kogu aeg on kiire ja mõtestamine ei ole sissejuurdunud harjumus. 

Siin on aga kolm eelist, mida mõtestamine ehk brändi loomine annab:  

  1. Raha kokkuhoid
    Kui pole täpselt teada, kes on Sinu toodet või teenust vajav klient ja mida ta väärtustab, makstakse ettevõtjana asjade eest, mida tegelikult polekski vaja. Nii sünnivad reklaamid ja kampaaniad, mis kedagi väga ei kõneta ega pane tegutsema.  Valitakse valed müügikanalid, mis pole antud sihtrühma jaoks olulised jne. Kõik see maksab ning  aastate peale võivad katsetamiste summad olla vägagi suured.
  2.  Kõnetab õiget klienti
    Kui aga oled kord aja võtnud, et aru saada, mis probleemi Su (potentsiaalne) klient  lahendada soovib, mida väärtustab, millist elustiili elab, mõistad täpsemalt, kes ta on ja kuidas sinu toode-teenus  aitab tal elu mugavamaks teha. Alles siis saab tekkida dialoog, mis aitab kokku hoida ka turunduskuludelt.
  3.  Saad toote-teenuse eest  kõrgemat hinda küsida
    Läbimõeldud tooted-teenused ka paistavad profesionaalsed välja.  See on nö jäämäe veepealne osa, mida toetab suur vundament e bränd. Ka disaineril on tunduvalt lihtsam tuua visuaalsesse keelde nn vundament (vt joonist) ning tänu sellele on kõik osapooled ka tulemusega rahul. Brändingule toetuv visuaal täidab eelkõige ühte eesmärki – tekitada õigete inimestes uue  brändi vastu huvi ja usaldust. 

Bränding on järjepidev töö

Üks halb uudis ka: brändi ei saa osta disainerilt või brändistrateegilt valmis tootena.  Nemad saavad aidata reeglistiku ja põhimõtetega, mis annavad fookuse, et sa hiljem teelt kõrvale ei kalduks ja saaksid teha õigeid otsuseid ning olla kogu oma tiimiga järjepidev. Brändi luuakse kõigi ettevõtte tegevustega IGA päev.  

Kokkuvõttes:

Elame muutuste ajastul, kus ellu jäävad tugevamad. Need, kelle juured on sügavamal või  vundament kõvem ja kes mõtestavad enne kui jooksma hakkavad. Jah, mõtestamine pidurdab hetkeks tempot, kuid annab maratonijooksuks parema valmisoleku.  

Olenevalt sellest kui palju on sul vundamendist ja sellele toetuvast disainist juba olemas, saame sind aidata nii palju kui vaja mõlemas – Kuukukk Disain disaini osas ning Kliendiuuringud.ee vundamendi loomisel.  

Valik on Sinu. Meie oleme valmis!

teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!