Mis on stiiliraamat ja miks seda vaja läheb?
Kaisa Kukk Kuukukk Disain
6 minuti lugemine
Sageli ei pea alustavad ettevõtted stiiliraamatu loomist tähtsaks ja on veendumusel, et piisab mulle logost küll. Stiiliraamatu loomine ja kokkupanek aitab aga pikas perspektiivis hoida kokku kõigi aega ja raha. Kui kohe alguses panna paika teatud reeglid, aitab see kaasa brändi kindla kuvandi loomisele. Samuti ei pea iga turundusmaterjali luues mõtlema, mis fonte, värve ja kujunduselemente täna küll kasutada, vaid on olemas dokument, kust vastuseid leida.
Ühtne stiil on meeldejääv ja äratuntav
Iga kord kui keegi külastab Su kodulehekülge, saab visiitkaardi või näeb mõnda reklaami, ehitab ta üles kuvandi sinu firmast. Kui sinu bränd järgib stiiliraamatus kehtestatud nõudeid ja väljaarvamisi, siis on võimalik saavutada brändi identiteet. Ühtsus on võti, mis muudab su brändi usaldusväärseks ja äratuntavaks kellele iganes, kes sellega kokku puutub.
Stiiliraamat kommunikeerib ühtseid väärtusi
Võibolla seisab su bränd kõrge kvaliteedi või hoopis taskukohasuse eest. Mis iganes väärtust sinu firma bränd ka ei edastaks, siis ühtne brändi identiteet tõstab brändi väärtust, seda muidugi juhul kui brändi identiteeti ka igal võimalusel järgitakse.
Rakendades tööle stiiliraamatus ettenähtud reeglid, mis seda väärtust edasi kannavad, on lihtsam tagada brändi ühtset kuvandit.
Stiiliraamat aitab uuel töötajal sisse elada
Kuigi sina võid oma brändi väärtusi ja visuaalseid reegleid teada lausa une pealt, siis kõik uued töötajad on vaja ka nendega kurssi viia. Kuna stiiliraamat kehtestab reeglid, kuidas õigesti kasutada logo ja teisi kujunduselemente, siis on see kõige lihtsam viis, et töötaja asjaga kurssi viia. Samuti annab stiiliraamat kätte ideaalkliendi profiili ja tähtsamad märksõnad, mis väärtusi bränd kannab. Töötajal on alati üks dokument, kuhu tagasi pöörduda, kui ta otsib infot, mis fonte ja värve kasutada ning mis logo variant teatud olukorras käiku läheb.
Mis elemendid võiksid stiiliraamatusse kuuluda:
- Värvipalett
- Tüpograafia
- Logo ja logovariandid eri olukordades kasutamiseks
- Fotograafia, illustratsioonid
Mõnikord on vajalik paika seada ka fotograafilise stiili reeglid. Samuti kui brändi väärtusi kannavad edasi illustratsioonid, mustrid või ikoonid, siis tuleks nende kasutusreeglid stiiliraamatusse kirja panna. - Brändi toon.
Brändi toon viitab keeletüübile ja konkreetsele sõnastusele, mida teie ettevõte kasutab, et näidata teie brändi väärtusi ja isikupära.
HEIDA PILK PEALE VALIKULE VALMINUD BRÄNDINGU TÖÖDEST:
teeme koostööd?
Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee