10 põhjust, miks on brändi küsimustikule vastamine oluline ja mis kasu Sina sellest saad

Artikli autor: Kaarel Kukk  
5 minuti lugemine

Hea bränd töötab nagu edukas film - see köidab tähelepanu, paneb inimesed sellest rääkima ja toob raha sisse.

loovagentuur
Sisukord:

Sellel paralleelil põhineb ka Donald Milleri raamat “Building a StoryBrand – Clarify Your Message So Customers Will Listen”. Tegemist on igati sobiva lugemisvaraga nii firmajuhi kui loovisiku jaoks ning seetõttu oleme selles kirjeldatud metoodika võtnud ka oma brändiloome protsessi aluseks.
Kõige olulisem on StoryBrandi juures see, et oma tegevust tuleb defineerida läbi oma ideaalse kliendi silmade.

See aitab sul mõista, kes on Su ideaalne klient ja kuidas teda üles leida.

Sa ei pea meeldima kõigile, vaid ainult oma sihtgrupile. Kliendi väärtushinnangutele sihitud bränd kõnetab sügavamalt ja tekitab neis huvi Su teenusest rohkem teada saada.

See aitab mõista, mida Su kliendid tegelikult tahavad.

Öeldakse, et klient ei vaja mitte akudrelli, vaid auke. Mis on Sinu pakutava teenuse taga? Milliseid probleeme see kliendi jaoks lahendab, milliseid soove see täidab, milliseid hirme kõrvaldab? Mida paremini Sa oma klienti mõistad, seda täpsemini oskad Sa nendele küsimustele vastata ja just nendest asjadest rääkimine annab Su kliendile tunde, et ta on õiges kohas.

See eristab Sind konkurentidest

Sinu ideaalklient ei pruugi olla sama inimene, kes Su konkurendi ideaalklient. Bränd aitab Su potentsiaalsel kliendil Sinu eelised ära tunda, nii et isegi kui Su klientuur on konkurendiga sama, võivad paremini sõnastatud väärtused või sujuvam kliendikogemus anda konkurentsieelise Sulle.

See aitab Sul leida üles oma tegevuse tugevad ja nõrgad kohad.

Me kipume arvama, et meie töö räägib enda eest ise, aga see ei ole tegelikult nii. See, mis Sinu jaoks on elementaarne, ei pruugi seda olla kõrvalseisja jaoks ja kui Sa vaatad oma tegevust läbi oma ideaalse kliendi silmade, paistab see hoopis teisiti kui firma seest vaadates. Selline analüüs toob välja selle, mis on tegelikult oluline ja nii saad Sa analüüsida ka oma konkurentide tugevusi ja nõrkusi.

See muudab Sul oma tegemiste turundamise palju lihtsamaks.

On palju olukordi, kus Sul on vajadus ja võimalus oma ettevõtte tegevusest rääkida. Võib-olla oled Sa neid olukordi isegi vältinud, kartes olla peaetükkiv või mõjuda ebakindlalt? See ei pea nii olema. Ükskõik kas tegu on reklaamtekstiga, Sinu kodulehe sisuga, intervjuuga või blogiartikliga, oma tööst rääkimine on palju lihtsam, kui sa tead, kellele sa seda juttu räägid ja kuidas täpselt sa neid inimesi aidata saad.

Brändi küsimustik on põhi, millele toetub Sinu firma visuaalne identiteet.

Selgelt sõnastatud väärtused on tervikliku brändi alus. Kui meie hakkame Sinu brändi visuaali (logo, stiiliraamatut, turundusmaterjale) kujundama, on meil tänu brändi küsimustiku vastustele juba olemas selge visioon brändi eesmärkidest. See tagab selle, et visuaal toob esile Su ettevõtte väärtused ning mulje brändist on kliendi jaoks alati selge ja meeldejääv.

See muudab Su kuvandi usaldusväärsemaks.

Usaldus põhineb kahel alustalal – empaatia ja autoriteet. Kui sa mõistad oma kliendi muresid ja vajadusi, näitab see Sinu empaatiat. Nauditava visuaaliga läbimõeldud bränd näitab aga autoriteeti – see mõjub professionaalsena ja näitab, et Sa oled panustanud meeldivasse kliendikogemusse.

See loob tuntust ja lojaalset klientuuri.

Kui Su teenus või toode on hea, saab Su brändist kvaliteedimärk, millest räägitakse sõbrale, mida tuntakse ära ja mille juurde pöördutakse tagasi. Mõni bränd räägib kandja väärtushinnangutest (Reet Aus), mõni jõukusest (Mercedes) või elustiilist (Starbucks). Hea bränd võib Sinu kasuks töötada mitut moodi.

See suurendab Su käivet.

Sa avastad peagi, et õigele sihtgrupile suunatud teenus tähendab teadlikumaid ja rahulolevamaid kliente. Tänu sellele muutub Su tööprotsess sujuvamaks, Su teenust soovitatatakse sõpradele ning Sa saad tõsta oma hindu.

See peletab eemale need kliendid, kellega sa tegelikult koostööd teha ei taha.

Mõne kliendi soovid toovad Su töö taset allapoole, sest ta soovib tegelikult midagi muud kui seda, milles Sina hea oled. Selge bränd aitab neid olukordi vältida. Selliseid kliente pole Sulle vaja, sest nendega tegelemine nõuab Sinult palju aega ja lõpuks ei pruugi ta ikkagi rahule jääda. Rahulolematu klient aga ei tule Sinu juurde tagasi ega soovita Sind oma sõbrale.
Kahjuks ei ole hea brändi loomine lihtsalt teenus, mida saab raha eest sisse osta – hea brändi loomiseks ei piisa sellest, kui keegi kujundab Sulle laheda logo või reklaami. Bränding on protsess, mis kestab nii kaua, kuni Su firma tegutseb, nii et pikemas perspektiivis on see Su enda kätes. Kui Sa aga tahad kujundada oma kuvandit teadlikult, siis  saame aidata Sul selle tegevuse suuna paika seada.

Kui Sind hakkas lähemalt meie brändingu protsess huvitama, siis täpsemat infot selle kohta saad lugeda siit:
Kuidas valmib Sinu uus ja läbimõeldud bränd

teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!