Moodboard, mis see on ja kuidas me seda brändi loomisel kasutame

Artikli autor: Kaarel Kukk  
8 minuti lugemine

Juba mõned aastad on graafilises disainis kasutusel selline mõiste nagu moodboard. Kuid mis see on ja miks seda üldse vaja on?

Moodboard on töövahend, mis aitab selgeks saada nii brängingu kui ka veebilehe tegemise projektide esialgse stiilisuuna. Moodboardi põhiline eesmärk on tekitada vaatajas soovitud meeleolu ning teha seda enam-vähem samade vahenditega, mis hiljem kujundavad valmiva projekti visuaali.

Need vahendid on:

Läbiv värviskeem;
Tüpograafianäidised;
Logo stiil;
Fotod, mis kujutavad su sihtgruppi, nende vajadusi ja elustiili ning illustreerivad Sinu firma tegevust ja eesmärke jne;
Muud kujunduselemendid.

Moodboardi kujundamine on brändi või veebilehe visuaali loomise esimene etapp, mis annab edasisele kujundusprotsessile selge suuna ja kindlustab selle, et me oleme kliendi soovidest õigesti aru saanud.

Kuidas käib moodboardi kujundamine?

Kui klient on brändingu või veebilehe  küsitluse ära täitnud  on valmis, püüame meie selle kahel erineval viisil visuaalsesse keelde tõlkida – me kujundame kaks erinevat moodboardi ning saadame need kliendile ülevaatamiseks. Seejärel arutame koos läbi kõik elemendid, millest moodboardid koosnevad – mis meeldib ja mis mitte ning kumb stiil kliendi firma sõnumiga paremini haakub. Viimase etapina kujundame vajadusel kliendi tagasiside põhjal kolmanda, lõpliku moodboardi, mis saab kõikide edasiste kujundustööde suunanäitajaks.

Miks on moodboardi
kasutamine vajalik?

Moodboardi tegemine hoiab kokku nii meie kui ka kliendi aega ja annab raamistiku omavahelisele arutelule. Brändinguprotsessi algfaasis on brändi visuaali ettekujutamine meie mõlema jaoks üsna keeruline ning kui miski kliendile meie töö juures ei meeldi, siis ilma konstruktiivse metoodikata võib protsessi õigele rajale suunamine olla üsna keeruline. Sama kehtib ka veebilehe tegemise kohta.

Miks mitte alustada brändi puhul logost?

On disainereid, kes alustavad brändi loomist logo kujundamisest, aga me oleme näinud, et see ei ole alati hea lahendus. Parem on alustada millestki üldisemast. Logo kujundamine olukorras, kus visuaalselt pole millelegi toetuda, põhineb suuresti oletustel ja kriitika “meeldib/ei meeldi” tunnetel, millel ei pruugi soovitava brändi sõnumiga palju pistmist olla. Tihti juhtub ka seda, et firmajuht soovib näha kõiki oma häid ideid ja firma põhiväärtusi oma uues logos avaldumas, aga üldiselt ei ole see võimalik ega vajalik, sest hea logo peab olema konkreetne ja piisavalt lihtne. Ideede väljendumiseks on tegelikult teised võimalused, neid on lihtsalt raske ette näha.

Võib juhtuda ka, et iseenesest efektse logo ümber on üllatavalt keeruline kodulehte luua, kuna nt logol kasutatud font ei sobi ühegi teise fondiga kokku. Palju sõltub kontekstist, ja selle aimatava konteksti loobki stiilipanoraam.
Moodboard sobib ideaalselt selleks, et soovitavat meeleolu ja võimalikke väljendusvahendeid projekti algfaasis läbi proovida, sest selle vorm on üsna vaba ja edasised kujundustööd toetuvad sellele vaid kaudselt. Moodboardi nägemine ja analüüsimine aitab projekti algfaasis liikuda selle poole, mis on brändi visuaalis kõige olulisem ning kui “õige tunne” on leitud, siis on võimalik stiilipanoraami elemente lihtsalt muuta.

Et paremini aru saada, milline moodboard välja näeb, oleme siia postitusse lisanud kaks näidet Ratek Woodi valminud moodboardidest. Need näitavad seda, kui eriilmeliselt on võimalik algmaterjali visuaalselt tõlgendada. Kasutatud on erinevaid värve, tüpograafiat, fotosid ja kujunduselemente, et anda firma brändingule esimene suund.

Kui Sind hakkas lähemalt meie brändingu protsess huvitama, siis täpsemat infot selle kohta saad lugeda siit:
Kuidas valmib Sinu uus ja läbimõeldud bränd

Teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!