11 PÕHJUST, MIKS IGA LOOVISIK vajab endale kodulehte

Artikli autor: Kaarel Kukk  
6 minuti lugemine

Loe kuidas läbimõeldud kodulehte omades on Sul võimalik lihtsa vaevaga teistest loovisikutest positiivselt eristuda.

väikearvuti scaled

Loovisikutel, sõltumata tegutsemisvaldkonnast, kipub väga sageli olema üks ühine joon – neil puudub enda tegevusi ja väärtusi tutvustav koduleht. Eranditeks on ehk fotograafid, muusikalised kollektiivid ja need muusikud, kes tegutsevad välismaal. Artikkel on kirjutatud eelkõige muusiku vaatevinklist, aga väga suures osas kehtivad need põhjused kõigi loovisikute kohta.

1. Sinu potentsiaalne tööandja eeldab kodulehe olemasolu

Eriti kui tegemist on mõne piiritaguse värbaja või muusikaagendiga. Eestis on natuke teisiti, meil on olemas kõiksugused loomeinimeste liidud, millesse kuulumine annab üldiselt võimaluse nende veebikeskkonnas endanimeline alamleht saada, aga läänes ollakse harjunud, et igal interpreedil on juba tudengipõlves oma koduleht. Selle puudumine mõjub ebaprofessionaalselt, sest nii on värbajail keerulisem Sinu kohta infot leida.

2. Sinunimeline domeen

Sinunimeline domeen on kuldaväärt asi. See tähendab, et kui Su koduleht on õigesti tehtud ja keegi sinu nime guugeldab, on tema esimeseks otsingutulemuseks Sinu koduleht, mitte näiteks piinliku pealkirjaga artikkel Õhtulehest aastast 2005 (kahjuks on see lugu elust enesest).

3. domeen kuulub sulle

Oma domeeni omamine tähendab, et Sa oled ostnud endale tükikese Internetti, mida keegi Su käest ära võtta ei saa, erinevalt nt Instagrami profiilist, mis võib ühel päeval kaduda koos Instagramiga. Su koduleht võib aeguda ja Sina võid seda uuendada, kinni panna või täiesti uue lehe ehitada, aga domeen kuulub ikka Sulle ja seda üsna väikese raha eest (põhiliselt maksab kodulehe veebimajutus).

4. Platvormid on tülikad ja ebausaldusväärsed

Nad dubleerivad üksteist, nad tekivad ja kaovad trendide muutudes (mäletate veel MySpace’i ja Orkutit?), nad muudavad suvalisel hetkel oma poliitikaid, nad ei pruugi Google’i otsingus Sind näidata ja igaüks neist surub Sulle peale oma formaadi. Jah, igaühel neist on ka oma tugevused ja sotsiaalmeedial on turunduses-promomises väga oluline roll, sest just seal jõuad Sa uute inimesteni, aga kõik need kanalid peaksid suunama vaataja Sinu kodulehele.

5. Ainult oma kodulehel on Su kuvand täielikult Sinu kontrolli all

Nii visuaal kui see, mida oma elust ja loomingust esile tõsta ja mida mitte. Näiteks võib Youtube’is olla Sinust mõni vana video, mis pole otseselt halb, aga on näiteks ebakvaliteetne või lihtsalt pole enam relevantne, kuna Su tegevuse fookus on muutunud. Võib-olla Sa ei taha seda sealt maha võtta, kuna see on tore mälestus Su teatud eluperioodist, aga Sa ei taha ka, et potentsiaalne tööandja Sind guugeldades esimese asjana seda videot näeks. Oma koduleht muudab sellise stsenaariumi üsna ebatõenäoliseks, sest sinna saad Sa üles panna just need videod, mille üle sa kõige rohkem uhke oled.

6. Sinu kodulehel on kõik vajalik info ühes kohas

Ükskõik, kas seda infot otsib mõni fänn, agent, ajakirjanik või kontserdikorraldaja, võiks ta selle leida Sinu kodulehelt, sest sinna vaatavad nad üldiselt kõige esimesena. Kui info on killustatud eri platvormide vahel, on selle leidmine tülikas.

Toon siinkohal välja olulisemad asjad, mida inimesed Su kodulehel näha tahavad: 

  1. Kontaktid, nii sinu kui Su agentuuri omad. Kollektiivid, kus Sa mängid või laulad ning nende kodulehtede lingid (jah, bändi koduleht ja muusiku koduleht on natuke erinevad asjad. Vt viimast punkti).
  2. Su parimate esituste ja videote näited.
  3. Sinu biograafia. Neid võib ka mitu olla, nt. üks lühike ja ametlik, kirjutatud kolmandas isikus, mõeldud kontserdikavades ja artiklites kasutamiseks, ja teine, mis räägib vabamas vormis Su loometeest, elust ja tõekspidamistest, sest artisti puhul on need kõik olulised.
  4. Kvaliteetsed fotod, jällegi kavadel, artiklitites või plakatitel kasutamieks.
  5. Blogi.
  6. Konkursivõidud ja muud auhinnad. Pressikajastused, arvustused, intervjuud.
  7. Sinu põhirepertuaari nimekiri (puudutab eelkõige klassikalisi muusikuid).
  8. Plaadid-salvestused ja info, kuidas neid osta saab. Vajadusel ka e-pood.
  9. Lingid teistesse platvormidesse, kui Sa neid kasutad – Spotify, SoundCloud, Youtube, Vimeo, Behance, Instagram, Facebook, Twitter jms
  10. Võimalus teha fundraisingut nt enne uue plaadi väljaandmist (link Hooandjasse)

7. SEO ehk otsingumootorile optimeeritus (Search Engine Optimisation)

Mõnede platvormide profiilid ja postitused paistavad Google’is üsna hästi välja, mõned vähem. Oma kodulehel on võimalik seda õige sisuloomega ja külastajate käitumust analüüsides väga palju ise mõjutada. Kui viitsid sellesse valdkonda aega või raha investeerida, võid tuua internetiotsingute kaudu oma kodulehele inimesi, kes ei tea veel su nime, aga otsivad kas teatud sorti teenusepakkujat (nt esinemine pulmas või matusel) või nt vajavad oma bändi teatud omadustega muusikut (valdab teatud muusikastiile, pille jne). Oma koduleht sobib selleks palju paremini kui Facebooki või Instagrami leht.

8. Sinu kodulehe külastatavuse andmed kuuluvad puhtalt sulle

Sa saad neid ise analüüsida, et teha oma kodulehel vajalikke muudatusi külastajate hulga suurendamiseks. Sa saad teada, mis teid pidi külastajad Su kodulehele jõuavad, kuhu klikivad, mis neid huvitab ja mis mitte. WordPress Statistics ja Google Analytics on vaid mõned võimalused, mille abil saad oma kodulehe külastajate käitumist analüüsida.

9. Koduleht müüb rohkem kui mistahes platvorm

Eriti kui kasutad selle juures ka meililisti. Platvormide eesmärk on turunduses üldiselt potentsiaalse ostja toomine Sinu kodulehele, kus toimub müümine. Loovisikutele küll tihti ei meeldi mõelda oma tegevusest kui müümisest, aga sama printsiip aitab ka uusi fänne leida.

10. Meililist

Sinu kodulehe külastajate meililist on kõige kindlam viis oma fännidega sidet hoida ja ühtlasi kõige tulusam müügikanal. Sest seal on Sinu kõige ustavamad toetajad. Läbi meilide saad Sa neid hoida oma uute tegemistega kursis, kutsuda neid kontserdile, korraldada pileti- või plaadimüügikampaaniaid, teha fundraisingut mõne uue plaadi väljaandmiseks jms.

10. Muusiku koduleht ja bändi koduleht on erinevad asjad

Võib-olla Su bändil on juba koduleht, aga bänd ei ole Sina. Kui Sa oled juba mänginud/laulnud mitmes kollektiivis ja otsid uusi koostöövõimalusi või tahad läbi lüüa sooloartistina, sobib Sulle just muusiku tüüpi koduleht. Selle keskmes oled Sina ja selle eesmärk on näidata Sind võimalikult laiahaardelise, arenemisvõimelise artisti ja huvitava isiksusena.
Bändi kodulehe eesmärk on pigem müüa kindlale sihtgrupile kindlaid tooteid (plaate, kontserte,võib-olla ka merchandise’i). Seda tüüpi veebileht võiks olla rohkem turunduslikult läbimõeldud ja sellepärast soovitame bändidel kaaluda meie “veebileht+bränding” paketti.


Kui oled loovisik või kollektiiv, kes on pikalt unistanud toimivast kodulehest, siis uuri lähemalt meie kodulehepakette!

teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!

küpsis

Veebileht kasutab parema kliendikogemuse loomiseks küpsiseid

küpsis

Veebileht kasutab parema kliendikogemuse loomiseks küpsiseid