11 põhjust, miks iga loovisik vajab endale kodulehte
Artikli autor: Kaarel Kukk
6 minuti lugemine
Loe kuidas läbimõeldud kodulehte omades on Sul võimalik lihtsa vaevaga teistest loovisikutest positiivselt eristuda.
Loovisikutel, sõltumata tegutsemisvaldkonnast, kipub väga sageli olema üks ühine joon – neil puudub enda tegevusi ja väärtusi tutvustav koduleht. Eranditeks on ehk fotograafid, muusikalised kollektiivid ja need muusikud, kes tegutsevad välismaal. Artikkel on kirjutatud eelkõige muusiku vaatevinklist, aga väga suures osas kehtivad need põhjused kõigi loovisikute kohta.
Sinu potentsiaalne tööandja eeldab kodulehe olemasolu
Eriti kui tegemist on mõne piiritaguse värbaja või muusikaagendiga. Eestis on natuke teisiti, meil on olemas kõiksugused loomeinimeste liidud, millesse kuulumine annab üldiselt võimaluse nende veebikeskkonnas endanimeline alamleht saada, aga läänes ollakse harjunud, et igal interpreedil on juba tudengipõlves oma koduleht. Selle puudumine mõjub ebaprofessionaalselt, sest nii on värbajail keerulisem Sinu kohta infot leida.
Sinunimeline domeen
Sinunimeline domeen on kuldaväärt asi. See tähendab, et kui Su koduleht on õigesti tehtud ja keegi sinu nime guugeldab, on tema esimeseks otsingutulemuseks Sinu koduleht, mitte näiteks piinliku pealkirjaga artikkel Õhtulehest aastast 2005 (kahjuks on see lugu elust enesest).
Domeen kuulub sulle
Platvormid on tülikad ja ebausaldusväärsed
Ainult oma kodulehel on Su kuvand täielikult Sinu kontrolli all
Sinu kodulehel on kõik vajalik info ühes kohas
Ükskõik, kas seda infot otsib mõni fänn, agent, ajakirjanik või kontserdikorraldaja, võiks ta selle leida Sinu kodulehelt, sest sinna vaatavad nad üldiselt kõige esimesena. Kui info on killustatud eri platvormide vahel, on selle leidmine tülikas.
Toon siinkohal välja olulisemad asjad, mida inimesed Su kodulehel näha tahavad:
- Kontaktid, nii sinu kui Su agentuuri omad. Kollektiivid, kus Sa mängid või laulad ning nende kodulehtede lingid (jah, bändi koduleht ja muusiku koduleht on natuke erinevad asjad. Vt viimast punkti).
- Su parimate esituste ja videote näited.
- Sinu biograafia. Neid võib ka mitu olla, nt. üks lühike ja ametlik, kirjutatud kolmandas isikus, mõeldud kontserdikavades ja artiklites kasutamiseks, ja teine, mis räägib vabamas vormis Su loometeest, elust ja tõekspidamistest, sest artisti puhul on need kõik olulised.
- Kvaliteetsed fotod, jällegi kavadel, artiklitites või plakatitel kasutamieks.
- Blogi.
- Konkursivõidud ja muud auhinnad. Pressikajastused, arvustused, intervjuud.
- Sinu põhirepertuaari nimekiri (puudutab eelkõige klassikalisi muusikuid).
- Plaadid-salvestused ja info, kuidas neid osta saab. Vajadusel ka e-pood.
- Lingid teistesse platvormidesse, kui Sa neid kasutad – Spotify, SoundCloud, Youtube, Vimeo, Behance, Instagram, Facebook, Twitter jms
- Võimalus teha fundraisingut nt enne uue plaadi väljaandmist (link Hooandjasse)
SEO ehk otsingumootorile optimeeritus (Search Engine Optimisation)
Mõnede platvormide profiilid ja postitused paistavad Google’is üsna hästi välja, mõned vähem. Oma kodulehel on võimalik seda õige sisuloomega ja külastajate käitumust analüüsides väga palju ise mõjutada. Kui viitsid sellesse valdkonda aega või raha investeerida, võid tuua internetiotsingute kaudu oma kodulehele inimesi, kes ei tea veel su nime, aga otsivad kas teatud sorti teenusepakkujat (nt esinemine pulmas või matusel) või nt vajavad oma bändi teatud omadustega muusikut (valdab teatud muusikastiile, pille jne). Oma koduleht sobib selleks palju paremini kui Facebooki või Instagrami leht.
Sinu kodulehe külastatavuse andmed kuuluvad puhtalt sulle
Sa saad neid ise analüüsida, et teha oma kodulehel vajalikke muudatusi külastajate hulga suurendamiseks. Sa saad teada, mis teid pidi külastajad Su kodulehele jõuavad, kuhu klikivad, mis neid huvitab ja mis mitte. WordPress Statistics ja Google Analytics on vaid mõned võimalused, mille abil saad oma kodulehe külastajate käitumist analüüsida.
Koduleht müüb rohkem kui mistahes platvorm
Eriti kui kasutad selle juures ka meililisti. Platvormide eesmärk on turunduses üldiselt potentsiaalse ostja toomine Sinu kodulehele, kus toimub müümine. Loovisikutele küll tihti ei meeldi mõelda oma tegevusest kui müümisest, aga sama printsiip aitab ka uusi fänne leida.
Meililist
Sinu kodulehe külastajate meililist on kõige kindlam viis oma fännidega sidet hoida ja ühtlasi kõige tulusam müügikanal. Sest seal on Sinu kõige ustavamad toetajad. Läbi meilide saad Sa neid hoida oma uute tegemistega kursis, kutsuda neid kontserdile, korraldada pileti- või plaadimüügikampaaniaid, teha fundraisingut mõne uue plaadi väljaandmiseks jms.
Muusiku koduleht ja bändi koduleht on erinevad asjad
Võib-olla Su bändil on juba koduleht, aga bänd ei ole Sina. Kui Sa oled juba mänginud/laulnud mitmes kollektiivis ja otsid uusi koostöövõimalusi või tahad läbi lüüa sooloartistina, sobib Sulle just muusiku tüüpi koduleht. Selle keskmes oled Sina ja selle eesmärk on näidata Sind võimalikult laiahaardelise, arenemisvõimelise artisti ja huvitava isiksusena.
Bändi kodulehe eesmärk on pigem müüa kindlale sihtgrupile kindlaid tooteid (plaate, kontserte,võib-olla ka merchandise’i). Seda tüüpi veebileht võiks olla rohkem turunduslikult läbimõeldud ja sellepärast soovitame bändidel kaaluda lisaks veebliehe tegemisele
Loe ka meie artikleid veebilehe tegemise teemal:
5 punkti – Milline peaks olema hea koduleht!
Kui oled loovisik või kollektiiv, kes on pikalt unistanud toimivast kodulehest, siis uuri lähemalt meie kodulehepakette!
HEIDA PILK PEALE VALIKULE VALMINUD VEEBILEHTEDEST:
teeme koostööd?
Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee