5 punkti, millele peaks vastama üks hea koduleht

Artikli autor: Kaarel Kukk  
5 minuti lugemine

Sa oled aru saanud, et selleks, et su äri ellu jääks, on sul vaja on vaja head veebilehte. Sa tead, et ei piisa sellest, kui su veebileht näeb hea välja, ning sa tead ka seda, et kodulehel on su ettevõtte turundamisel väga oluline roll. Aga mis täpselt teeb kodulehe heaks?

Mis teeb ühe kodulehe heaks

Sinu kodulehe sisu on üldiselt Su enda teha. Isegi siis, kui Sa maksad lisaks veebidisainile ja -arendusele ka sisuloome eest, pead Sa mõned olulised asjad enne ise läbi mõtlema. Panime kirja mõned pidepunktid, mida peaksid silmas pidama, kui soovid, et koduleht Su ettevõttele maksimaalselt kasu tooks.

1. See pakub kasulikku sisu ja jagab tasuta väärtust

Külastaja on tulnud Su kodulehele, et oma probleemile lahendust leida, ning üleskutse “Kirjuta meile” ei paku talle tol hetkel mingeid lahendusi. Mida varem sa tema probleemi lahendama asud, seda suurem on tõenäosus, et ta jääb su kodulehele kauemaks kui seitse sekundit. Kui sa ei talle selle aja jooksul kasulikku infot pakkuda, suundub ta seda otsima mõne teise teenusepakkuja kodulehelt. Kasulikku infot ja tasuta väärtust saab jagada mitmel viisil: Korduma Kippuvad Küsimused, Blogi, allalaetavad või meilile saadetavad materjalid, uudiskiri.

Jah, kasuliku info kogumine ja vormistamine on suur ajakulu, aga see on ka tohutu konkurentsieelis, ja seda mitmel põhjusel:

  1. See näitab sinu pädevust sinu valdkonnas ning tekitab külastajates usaldust. 
  2. See paneb külastajad ikka ja jälle Sinu kodulehele tagasi tulema ning seda  sotsiaalmeedias jagama.
  3. See tekitab külastajates suurema valmisoleku ka Sinuga oma ressursse jagada.
  4. Piisava hulga kvaliteetse ning unikaalse sisu olemasolu on Google’i otsingumootori jaoks praegusel ajal pea kõige olulisem näitaja. Ehk siis kui tahad, et Su koduleht otsingutulemustes võimalikult kõrgel kohal oleks ega taha Google’ile reklaami eest maksta, siis panusta sisuloomesse. Blogi on selleks kõige loogilisem viis.

2. See avab sinu tööprotsessi ja põhiväärtusi

Olgem ausad, kui inimene pole Su teenust või kaupa varem kasutanud, siis selle tellimine internetist muudab Su potentsiaalse kliendi ettevaatlikuks. Kust ta teab, et see, mille ta lõpuks saab, on ikka see, mida ta täpselt tahab? Või äkki ta kardab, et teenuse pakkuja on talle ebasümpaatne? Oma tööprotsessi avamine, oma töötajate tutvustamine ning oma sihtgrupiga samade väärtushinnangute demonstreerimine võtab need hirmud ära ja muudab tellimise lihtsamaks.

3. Seal on kvaliteetsed pildid, mis peegeldavad päriselt sinu brändi

Inimesed saavad enamuse endale vajalikust informatsioonist silmade kaudu. Me oleme väga osavad nähtava põhjal seoseid looma ja järeldusi tegema, seejuures tihti alateadlikult. Näiteks piltide kvaliteet mõjutab väga tugevalt seda, kui usaldusväärsena mingi bränd mõjub. Samas tuleks ettevaatlik olla ka pildipankade fotode kasutamisega – me kõik oleme neid internetis juba nii palju näinud, et tihti tunneme need juba kaugelt ära. Sellisel juhul võib mõni koduleht või reklaam hoolimata pildimaterjali heast kvaliteedist mõjuda võltsi või “toodetuna”.

Nii et kui kasutad pilte, siis olgu neil ka mõte sees ja hea oleks, kui need peegeldaksid päriselt Sinu tooteid, Sinu sihtgruppi ja Sinu väärtusi – ühesõnaga Sinu brändi.

4. Seda on mugav hallata ja arendada

 

Su firma laieneb, aeg-ajalt tekivad uued teenused, kaubad ja ideed, seega peab ka sinu koduleht muutustega kaasa tulema. Sinu koduleht peaks olema kergesti muudetav, muidu jääb see Sulle lihtsalt jalgu.

Seetõttu eelistavad tänapäeval enamus veebiarendajaid luua veebilehti mõne sisuhaldusplatvormi peale – see võimaldab hiljem ka klientidel eelteadmisi omamata oma veebilehel ise väiksemaid muudatusi teha, luua uusi blogipostitusi või lisada e-poodi uusi kaupu. Samuti võimaldab see mõne klikiga ära teha vajalikud uuendused, et koduleht vastaks alati kaasaegsetele turvanõuetele, ning teha oma kodulehest backupid juhuks kui midagi seadistamisel valesti läheb või keegi kodulehele sisse häkib.

Kuukukk Disainis kasutame me üldjuhul WordPressi. WordPress on hetkel maailma suurim ja võimalusterohkeim sisuhaldusplatvorm. See on avatud lähtekoodiga platvorm ja kodulehe sisu kuulub puhtalt sulle, sest see ei asu platvormi arendajate serveris, vaid sinu enda valitud veebimajutaja juures (meie partneriks on veebimajutus.ee). Lisaks annab WordPress koos Elementoriga, mida samuti oma töös kasutame Sulle võimaluse ise kodulehe sisu hõlpsasti muuta ja vajadusel uut sisu lisada.

5. See ei meeldi kõigile

Su koduleht peabki meeldima ainult Sinu sihtgrupile. Võib-olla ei pea see isegi sulle endale meeldima! Üks vanaproua ütles kunagi ühes plekieemaldi reklaamis, et kui üks asi kõlbab kõigeks, siis ei kõlba see millekski. Turunduses on täpselt samamoodi – ühe ja sama sõnumiga kõiki kõnetada pole võimalik. Mida konkreetsem on Su sihtgrupp, seda tugevamalt on võimalik seda kõnetada. Lisaks aitab sihtgrupi ja nende huvide tundmine ka sotsiaalmeedia reklaami nendeni viia, millest on väga palju abi, kui tahad oma kodulehele uusi külastajaid tuua. Siin aitab Sind sihtrühmaga sobiva visuaali ning kõneviisiga bränd. Läbimõeldud brändile toetudes on tunduvalt lihtsam luua nii head kodulehte kui toimivat reklaami.

Kui tunned, et selline lähenemine peaks olema aluseks ka Sinu kodulehe loomisel, siis uuri lähemalt meie kodulehepakette!

teeme koostööd?

Anna oma küsimustest ja koostöömõtetest märku läbi kontaktivormi või kirjuta meile tere@kuukukkdisain.ee

jälgi meie tegemisi!

küpsis

Veebileht kasutab parema kliendikogemuse loomiseks küpsiseid

küpsis

Veebileht kasutab parema kliendikogemuse loomiseks küpsiseid